Κρατικός Αερολιμένας Αριστοτέλης (Άργος Ορεστικό)

Νομός: Καστοριάς - Δήμος: Ορεστίδος
Η τοποθεσία μας στον χάρτη

Πληροφορίες

Ο Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας» (συντομογραφίες IATA: CFU, ICAO: LGKR, ΥΠΑ: ΚΑΚΚ) πήρε το όνομα του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδας Ιωάννη Καποδίστρια, ο οποίος είχε γεννηθεί στο νησί. Απέχει 3 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης.

Ιστορία

Το αεροδρόμιο της Κέρκυρας ιδρύθηκε το 1937, ενώ το πρώτο αεροσκάφος που προσγειώθηκε ήταν ένα Heston Phoenix (νηολόγιο SX-AAH) με κυβερνήτη τον Ευστράτιο Ξύδη, στις 22 Μαρτίου. Στη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου πολέμου το αεροδρόμιο της Κέρκυρας χρησιμοποιήθηκε από τις ιταλικές και γερμανικές δυνάμεις του «Άξονα» ως βάση μεταφορικών και μαχητικών αεροσκαφών. Στα τέλη του πολέμου το μήκος του διαδρόμου έφτανε τα 600 μέτρα. Με τη λήξη του άρχισαν οι εργασίες επέκτασης του διαδρόμου, χρησιμοποιώντας υλικά από μπάζα των βομβαρδισμένων κτιρίων της πόλης και στο τέλος Απριλίου 1949 το μήκος έφτασε τα 800 μέτρα. Η επόμενη και τελευταία επέκταση του διαδρόμου ξεκίνησε το 1957 και ολοκληρώθηκε το 1959, με μήκος 2.375 μέτρων. Η πρώτη εμπορική πτήση έγινε στις 19 Απριλίου 1949 από την εταιρεία ΑΜΕ με ένα αεροσκάφος Avro Anson (νηολόγιο SX-BDA) από την Αθήνα μεταφέροντας 7 επιβάτες. Η αεροπορική εταιρεία ΤΑΕ συνέχισε τις πτήσεις, ακολουθούμενη από την ΕΛΛΑΣ στις 2 Σεπτεμβρίου 1950 και οι δύο, με αεροσκάφη DC-3. Ο συναγωνισμός ώθησε τις ΑΜΕ και ΕΛΛΑΣ, να συνενωθούν με την ΤΑΕ, η οποία αργότερα αγοράστηκε από τον Αριστοτέλη Ωνάση, ο οποίος το 1957, ίδρυσε την Ολυμπιακή Αεροπορία. Το 1962 κατασκευάστηκε το μικρό κτίριο επιβατικού σταθμού, το οποίο σήμερα στεγάζει την Αερολέσχη Κερκύρας και το Γραφείο Εμπορευμάτων της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Τον Απρίλιο του 1965 το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας έγινε Διεθνές και η πρώτη πτήση, υπό την καθοδήγηση Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε με αεροσκάφος Comet της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Η κατασκευή του νέου επιβατικού σταθμού άρχισε το 1968 και ολοκληρώθηκε το 1972. Την δεκαετία του '80 κατασκευάστηκε επέκταση του κτιρίου, η οποία διαμορφώθηκε ώς επιβατικός σταθμός αναχωρήσεων εξωτερικού. Τον Δεκέμβριο του 2015 οριστικοποιήθηκε η ιδιωτικοποίηση του Αερολιμένα Κέρκυρας, μαζί με άλλους 13 περιφερειακούς αερολιμένες, μέσω της υπογραφής παραχώρησης στην κοινοπραξία Fraport AG / Ομίλου Κοπελούζου από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδωτικής Περιουσίας Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ). Σύμφωνα με τη σύμβαση, η κοινοπραξία χειρίζεται τα 14 αεροδρόμια (μεταξύ αυτών και της Μυκόνου) για 40 χρόνια ( +10 χρόνια επέκταση) ξεκινώντας από τις 11 Απριλίου 2017.

Εγκαταστάσεις - Υποδομές Αερολιμένα

Οι στεγασμένοι χώροι του αερολιμένα που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των επιβατών έχουν επιφάνεια 16.000 τ.μ. Ο ημιώροφος στον οποίο στεγάζονται τα γραφεία της Fraport Greece και των αεροπορικών εταιρειών έχει εμβαδόν 1.200 τ.μ. Στον επιβατικό σταθμό υπάρχουν καταστήματα, γραφεία εταιρειών ενοικιάσεων αυτοκινήτων και ταξιδιωτικά γραφεία, εστιατόρια, καφετέριες , ΑΤΜ, ενώ διατίθεται δωρεάν ασύρματη σύνδεση (WiFi) στο Internet. O επιβατικός σταθμός δεν διαθέτει γραφείο Πληροφοριών και χώρο φύλαξης αποσκευών (Luggage storage). Στον υπόγειο χώρο του αεροσταθμού βρίσκονται οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, τα ψυκτικά μηχανήματα καθώς και αποθηκευτικοί χώροι εμβαδού 10.000 τ.μ. Ο διάδρομος προσγείωσης - απογείωσης (16-34) έχει μήκος 2375 μ. και πλάτος 45 μ. Υπάρχει τροχόδρομος από το κατώφλι του 16, μήκους 800 μ. και 3 συνδετήριοι. Επιπλέον διαθέτει:

Ένα Πυροσβεστικό σταθμό Κατηγορία πυρασφάλειας αεροδρομίου: 7 (VII) Θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών: 11 Θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας: 9 (οι 5 θέσεις στη δυτική πίστα).

Έργα κατά τη διάρκεια παραχώρησης του αεροδρομίου στη Fraport-Greece

Στις 22 Μαρτίου 2017, η Fraport-Greece παρουσίασε τα σχέδια όλων των αεροδρομίων, μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου της Κέρκυρας. Οι εργασίες που πραγματοποιήθηκαν στο αεροδρόμιο με την ανάληψη της λειτουργίας τους από τη Fraport Greece περιλαμβάνουν :

Γενικό καθαρισμό Βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς (τερματικοί σταθμοί) και εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων (χώρος στάθμευσης αεροσκαφών-διάδρομοι προσγείωσης-απογείωσης). Αναβάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεων υγιεινής. Βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένης δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο (WiFi). Εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους τoυ αεροδρομίου Νέος Τερματικός Σταθμός Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 10.294 m2 και ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών Ανακαίνιση και αναβάθμιση του πυροσβεστικού σταθμού Αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης στάθμευσης αεροσκαφών 27% αύξηση των σταθμών Check-in (από 22 σε 28) 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 9 σε 12) 33% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 8) Δεν προβλέπεται να υλοποιηθεί απο τη Fraport Greece, το master plan που ειχε εκπονηθεί απο το Ελληνικό Δημόσιο και προέβλεπε προέκταση της πίστας και επέκταση του τροχόδρομου προς την πλευρά του διαδρόμου 34, ώστε να μειωνεται ο χρόνος δέσμευσης του διαδρόμου. To χειμώνα του 2022-23 και 2023-2024, εγιναν εργασίες συντήρησης του διαδρόμου προσγείωσης, λόγω των οποίων το αεροδρόμιο έκλεισε για 2 15νθήμερα κάθε χειμώνα. Οι εργασίες αφορούν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της EASA, ώστε να γινει η πιστοποίηση του αεροδρομίου. Οι εργασίες αφορούν ενίσχυση του τάπητα, διαπλάτυνση εκατέρωθεν του διαδρόμου, νέα φωτοσήμανση, δημιουργία ζώνης ασφαλείας RESA στην προέκταση του 16, με απαλλοτρίωση έκτασης και κλείσιμο του δρόμου που εφάπτεται στο διάδρομο. Το έργο αυτό χρηματοδοτείται απο το Ελληνικό Δημόσιο και έχει ενταχτεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ειναι έως το 2025. Το έργο αναμένεται να συνεχιστεί και κατά τη διάρκεια του χειμώνα 2024-2025, απαιτώντας εκ νέου το κλείσιμο του αεροδρομίου, καθώς δεν ολοκληρώθηκε η επιστρωση του διαδρόμου, ενώ σημειώθηκαν και κάποιες κακοτεχνίες στην κατασκευή, που ειχαν ώς αποτέλεσμα να απαιτηθεί το 24ωρο κλείσιμο του αεροδρομίου στις 6 Φεβ. 2024..

Στατιστικά

Δείτε το πηγαίο ερώτημα Wikidata.

Αεροπορικές εταιρείες και προορισμοί

Παραπομπές

Εξωτερικοί σύνδεσμοι

Επίσημη ιστοσελίδα του αερολιμένα Οδηγός Ελληνικών Αερολιμένων: Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας Ιωάννης Καποδίστρια

Εγγραφή στο Newsletter μας

Εγγραφείτε στο newsletter του mevrikes.gr και... τους βρήκατε!